כפי ששמתם לב אני לא נוהג להפציץ אתכם במיילים על כל מיני "מומחים" והשקות באלפי שקלים (אפילו שאני "מפסיד" את עמלות השותפים …)
אבל יש כאלה שעושים עליך רושם אמיתי וכך קרה כשקראתי את התוכן של יואבי שני שהוא קופרייטר ומרצה בענייני כתיבה שיווקית.
אהבתי את התוכן שלו ומכיוון שתכננתי אז לכתוב את הפוסט הקודם על מבנה האתר הצעתי לו לתת לנו פוסט אורח בנושא התוכן באתר.
אז זכיתם לפוסט אורח מושקע ואם תגיבו יפה אז שבוע הבא יהיה עוד אחד.
יואבי תרביץ, הבמה שלך
סיפור ידוע מספר על בחור שהלך ברחוב וראה שלט לפני חנות של כלי מטבח: "כל החנות בחצי מכיר".
הבחור נכנס לחנות ופונה אל הבעלים: שמת לב שיש לך שגיאת כתיב בשלט? מחיר כותבים עם ח' ולא עם כ'. אה, וואלה? אומר לו המוכר. תודה רבה ששמת לב. אבל אם אתה כבר כאן שים לב שהכל אצלנו בחצי מחיר…
אני לא יודע אם לחנות ההיא יש אתר, אבל בטוח שהמוכר מבין משהו בהנעה לפעולה.
הוא יודע שכדי למכור צריך לגרום ללקוח להיכנס פנימה, ולהוביל אותו לבצע את הפעולה שהמוכר רוצה.
בסופו של דבר אסור לשכוח שכתיבה שיווקית היא רק אמצעי. הנעה לפעולה זו המטרה.
והמטרה היא לגרום לגולשים לעשות את מה שאתם רוצים.
בין אם יש לכם אתר או בלוג, הקמתם אותו כדי שיעזור לכם לקדם את המכירה של מוצר, שירות או רעיון.
אז בואו נראה איך עושים את זה נכון.
סוגי הנעה לפעולה – מה רוצים שהגולש יעשה
לא משנה מה אתם מוכרים, אתם צריכים להגדיר לעצמכם מראש מהי התגובה שאתם רוצים לקבל מכל גולש שמבקר בדף הבית שלכם.
התגובה הרצויה ביותר יכולה להיות:
- השארת פרטים (טופס צור קשר)
- בקשה לקבל הצעת מחיר
- רישום לסדרת שיעורים או טיפים
- הורדת גרסת ניסיון לתוכנה
- צפיה בסרטון הדגמה
- הורדת קופון
- הצטרפות למועדון חברים
- הרשמה לוובינר
- העבר לחבר
- וכמובן: ביצוע הזמנה או רכישה של מוצר
עכשיו, כשאתם יודעים מה אתם רוצים לקבל מהגולש, כל התוכן של דף הבית צריך להיות מכוון למטרה הזו.
הנה 2 דוגמאות שמייצגות שני סגנונות שונים לגמרי של דף הבית. ועדיין, כל אחת מהן מאוד ממוקדת במטרה: לגרות את תשומת הלב של הגולש, לאפשר לו להבין תוך מספר שניות מה יש כאן בשבילו ולהניע אותו בהמשך לפעולה.
dropbox הוא שירות חינמי שמאפשר להעביר, לשתף ולשמור בקלות תמונות, מסמכים וסרטים מכל מקום.
כשמגיעים לדף הבית בפעם הראשונה זה כל מה שרואים: סרט, כותרת 'צפה בסרט' וכפתור 'הורד את דרופבוקס'.
נכון, זו דוגמה לא מאוד שכיחה לדף בית שכולו מכוון להנעה לפעולה, והיא יותר נפוצה כשמדובר בדף נחיתה. אבל החשיבה והביצוע אפקטיביים מאוד, וגורמים לך פשוט לרצות לראות את הסרט כדי להבין במה מדובר.
לפי הנתונים באתר, 45 מיליון אנשים בעולם משתמשים בשירות הזה, אז כנראה שזה עובד…
>>>קורס חינם לכתיבה שיווקית שמגדילה מכירות – מאת יואבי שני
מהצד השני, הנה דוגמה אחרת לדף בית שגם מכוון למכור מוצר אחד – מערכת להפצת מיילים ודיוור אוטומטי. דף הבית של רבמסר הוא למעשה טקסט מכירה אחד ארוך, שנכתב ממש לפי הספר.
איך לקרוא לפעולה
בדרופבוקס קוראים לנו קודם כל: צפה בווידיאו, ומיד אח"כ כפתור: הורד את דרופבוקס.
ברב מסר הקריאה לפעולה היא בצורת כפתור: לחצו לצפיה בסרטון היכרות עם מערכת רב מסר.
בהמשך, וגם מצד ימין, מזמינים אותנו: נסו את המערכת כעת. ומי שעדיין לא השתכנע מוזמן בסוף הטקסט: לפנות ישירות באמצעות טופס צור קשר.
בשני המקרים לגולש אין ספק מה הוא צריך לעשות כדי לעבור לשלב הבא, אם הוא רוצה להשיג את המטרה שלשמה הוא הגיע לאתר.
כל קריאה לפעולה צריכה:
- להתחיל עם פועל: 'צפה עכשיו', 'לחץ כאן', 'נסה בעצמך', הירשם כעת', 'למד עוד' וכו'
- להיות מנוסחת כהוראה או בקשה ישירה, החלטית וחד משמעית
- להעביר מסר פשוט, ברור ומיידי: עכשיו, כאן, כעת, עוד וכו'
תשאלו את עצמכם:
- מה הייתי רוצה שהגולש ייעשה באתר?
- האם יש קריאה לפעולה באתר שלי?
- האם הקריאה לפעולה מיועדת להשיג את המטרה שלי?
- האם הקריאה לפעולה – מניעה לפעולה?
- האם אפשר לנסח את הקריאה לפעולה בצורה טובה יותר?
הנעה לפעולה מתחילה מהכותרת
דמיינו מרוץ שליחים. בין ארבעת הרצים עובר מקל. לכל רץ, מלבד לאחרון, יש רק מטרה אחת – להעביר את המקל שלו לבא אחריו בזמן הקצר ביותר.
גם בדף הבית מתקיים סוג של מרוץ שליחים, כאשר לכל מרכיב בו יש רק תפקיד אחד: להעביר את הגולש לשלב הבא עד… לקריאה לפעולה.
הגולש הגיע אליכם בגלל שהוא מחפש פתרון או יתרון. לעבור ממצב מצוי למצב רצוי. לכאורה הוא מעוניין, אבל לפני שהוא מחליט אם להקדיש את הדקות הקרובות לאתר שלכם, הוא רוצה להבין תוך מספר שניות מה בעצם אתם מציעים לו. מה ייצא לו מכם.
(מקובל להגיד שהגולשים תמיד שומעים את רדיו Wii FM – What in it For Me…)
ואת זה הוא צריך להבין מהכותרת הראשית, שהיא הדבר הראשון שהוא רואה באתר שלכם.
וכמו במרוץ שליחים לכותרת יש רק תפקיד אחד. להעביר את הגולש הלאה, לכותרת משנה. והכותרת משנה מכינה את הרקע לפסקה הראשונה, שבתורה תעביר את הקורא הלאה, עד לקריאה לפעולה. וכדי שהגולש ירצה לעבור הלאה הוא צריך להבין כבר עכשיו למה לו לעשות את זה.
הסתכלו שוב ברכיבים של דף המכירה של רב מסר. יש שם הכל: כותרת ראשית, כותרת משנה, כפתור הנעה לפעולה, פסקה ראשונה וכו'.
עכשיו תשאלו את עצמכם:
- האם יש לי כותרת בדף הבית?
- האם הכותרת מדברת עליכם או פונה לקורא?
- האם זו כותרת שמדברת לגולש בגובה העיניים או סיסמה
- האם הכותרת מאפשרת לקורא להבין את התועלת של המוצר או השירות בשבילו?
- האם הכותרת נוגעת בצורך, רצון או תשוקה של הקורא
והקופירייטר קלייטון מייקפיס (Clayton Makepeace) מוסיף:
- האם הכותרת שלי מציגה טענה או הצעה שתגרום לקורא להנהן בראשו?
- האם התועלת המוצגת בכותרת מובטחת למי שרוכש את המוצר או השירות?
- האם ניתן לכלול בכותרת אלמנט של סקרנות שיגרום לקוראים להמשיך ישר לפסקת הפתיחה?
אחרי שעניתם על כל השאלות, תוכלו להיעזר בקטגוריות מוכחות של כותרות שמוכרות, כדי לכתוב את הכותרת המנצחת שלכם.
לסיכום…
הכותרת והקריאה לפעולה הם שני המרכיבים הטקסטואליים החשובים ביותר בדף הבית שלכם. הכותרת מתחילה את תהליך ההנעה לפעולה והקריאה לפעולה מסיימת אותו.
זה לוקח זמן, מצריך תרגול ודורש מיקוד להגיע לתוצאות טובות. אבל המאמץ שווה. הוא יהפוך אתכם לכותבים טובים יותר ובעלי מיומנות נדירה – היכולת להניע יותר גולשים לפעולה.
יואבי שני הוא קופירייטר ויועץ תוכן, בעל הבלוג ארכיטקסט – סודות הכתיבה שמניעה לפעולה ומרצה ליזמים, בעלי עסקים ואנשי תוכן.
>>>קורס חינם לכתיבה שיווקית שמגדילה מכירות – מאת יואבי שני
—————-
תודה רבה ליואבי, אם תגיבו יפה נקבל ממנו עוד פוסט איכותי.
בנוסף אני ממליץ בחום להרשם ל סדרה של 20 טיפים על כתיבה שמניעה לפעולה שיואבי נותן
תיישמו ותצליחו
שי
אחלה של פוסט
בהחלט אחד המסרים הכי חשובים בכל פעולה באינטרנט
משתף ומפרגן
עידו
תודה רבה, עשית לי סדר, הדוגמאות שהבאת מאד רלוונטיות.
אהבתי. אין ספק שכתיבה שיווקית זה אחד הדברים הכי חשובים שכל בלוגר חייב לדעת, והנעה ברורה לפעולה היא בטוח חלק מזה.
תודה על השיתוף, למדתי עוד קצת
חזי
פוסט קצר ולעניין
מצויין במיוחד הקישור בפוסט "כותרות שמוכרות"
טיפים נחמדים מאוד, אני חושב שכל אדם שיוצר תוכן עבור האתר שלו מגיע לרמת התלבטות קשה כשמדובר בבחירת הכותרת בחירת הטקסט המבנה וכו'
אישית, אני תמיד נעזר במישהו מבחוץ שיגיד לי מה הוא חושב מכיוון אני מרגיש ש"התרגלתי" באיזושהי צורה לכותרת והיא כבר פחות מעניינת אותי.
אין ספק שטיפים כאלה מחזירים אותנו קצת יותר פוקוס ורעננות בכתיבה.
תודה יואבי ושי ,כמובן, על הפוסט המצויין.
נרשמת לאתר של יואבי !
ליא
תודה רבה לכל המגיבים. בהחלט מחמם את הלב ונותן דלק להמשיך לחפור, לחשוב ולכתוב. ליל טוב..
תודה רבה שי ויואב על האינפורמציה המעניינת.
ותודה נוספת שי, שאתה לא "מפציץ" אותנו במיליון מיילים.
התוכן שלך באמת מוסיף ואני ממתינה בקוצר רוח לעדכונים חדשים 🙂
דפנה
אני מצטרף ליואבי ומודה לכולם על התגובות החמות
כנראה שהוא ישחרר לנו עוד פוסט …:)
טיפים נחמדים מאוד, אני חושב שכל אדם שיוצר תוכן עבור האתר שלו מגיע לרמת התלבטות קשה כשמדובר בבחירת הכותרת בחירת הטקסט המבנה וכו'
אישית, אני תמיד נעזר במישהו מבחוץ שיגיד לי מה הוא חושב מכיוון אני מרגיש ש"התרגלתי" באיזושהי צורה לכותרת והיא כבר פחות מעניינת אותי.
אין ספק שטיפים כאלה מחזירים אותנו קצת יותר פוקוס ורעננות בכתיבה.תודה רבה שי ויואב על האינפורמציה המעניינת.
ותודה נוספת שי, שאתה לא "מפציץ" אותנו במיליון מיילים.
התוכן שלך באמת מוסיף ואני ממתינה בקוצר רוח לעדכונים חדשים
נועה
תודה רבה נהנתי מאוד מהתוכן
עכשיו מתחילים ליישם