הי
בפוסט הקודם סיפרתי שאני מתעסק לאחרונה עם youtube api שמאפשר סנכרון עם סרטוני יוטיוב
הראיתי לכם דוגמא מה ניתן לעשות עם זה (מי שלא ראה מוזמן)
למעשה צריך ידע טכני כדי ליישם את זה אבל מבחינתכם טוב שתדעו על הטכנולוגיה ואם תרצו תמצאו איזה הודי שיעשה לכם את העבודה.
במקביל החלטתי לנצל את הקהל שיכנס לפוסט כדי לבצע ניסוי קטן
בתמורה להשתתפותכם בניסוי אני נותן כאן תוצאות הניסוי והמסקנות שלי
קצת רקע מקדים:
CTR – אחוז הלחיצה על מודעה (מודעת פרסום). כלומר כמה הקליקו על המודעה מתוך אלו שצפו בה.
Banner Blindness – עוורון באנרים – מרוב שאנשים רואים בנארים הם מפתחים אליהם עוורון וכשהעין רואה משהו שנראה כמו באנר היא אפילו לא מסתכלת לכיוון.
בעקבות עוורון הבאנרים שהתפתח יצאו גוגל עם מודעות הטקסט בהנחה שזה משתלב יותר טוב עם האתר ונראה כמו חלק מהאתר.
אנשים למדו לזהות את המודעות של גוגל והתפתח מן סוג של עוורון גם אליהן.
גוגל יצא גם עם פרסומות על סרטוני יוטיוב אבל הבננו גם את זה והתרגלנו לסגור אותם.
המסקנה – כל מה שאנשים מתרגלים אליו ומבינים שהוא פרסומת הם מפתחים מן סוג של עוורון אליו.
הנסיון
ליצור סוג חדש של פרסומת שאנשים עדיין לא ראו ולבדוק את ה CTR
האקסטרה
לנסות ליצור אלמנט היפנוטי שיביא את הגולשים למין רגיעה ושירגישו נוח ללחוץ על הפרסום
הדרך
שמתי את הסרטון ומתחתיו באותו הרקע שמתי שורת פרסומת שתתוזמן בזמנים מסויימים 2 טיזרים של 5 שניות ואח"כ פעמיים פרסום לינק של 10 שניות.
בחרתי את השיר Imagine כי הוא מכניס אותך למין אופוריה של "תדמיין" תראה עולם טוב יותר וכו'
שמתי תרגום בצהוב על שחור כדי למקד את העין באיזור שם תוצג הפרסומת וגם שם בטקסט אתה מכניס את הגולש לקטע של "תדמיין…."
התחלתי את הסרטון ב "גו'ן לנון זצ"ל" כדי ליצור Pattern Interupt- (שבירת דפוס)
כשאדם מגיע לבלוג או לסרטון מסוג זה יש המון סקפטיים וציניים (במיוחד הישראלים) ומה שיכול לעבור בראש זה " טוב מה החרטטן הזה רוצה לספר לי הפעם"
הקטע של גו'ן לנון זצ"ל מעלה חיוך ומוריד את רמת המתח כדי להכניס את ה גולש לרוגע ומשם ממשיך למה שכתבתי לעיל
תוצאות הניסוי
בדקתי כמה מהנכנסים לפוסט גם לחצו על הפרסומת.
אמנם אלו תוצאות לא מדוייקות מכיוון שלא בדקתי כמה מהנכנסים צפו בסרטון.
בנוסף נזכרתי להעביר את הלינק דרך מונה שעה אחרי ששחררתי את המייל כך שהתוצאות בפועל אמורות להיות יותר גבוהות אבל אתן מה שיש שזו גם תוצאה מרשימה.
ביקורים יחודיים מאז שפרסמתי את הפוסט עד היום לפי גוגל אנליטיקס: 386
לחיצות על הלינק בסרטון מאז שפרסמתי עד היום לפי goo.gl :י 63
CTR – 63/386*100 = 16.3%
CTR של 16.3% הוא גבוהה מאוד מאוד לכל הדעות(בפרסום באנרים או מודעות טקסט של גוגל 1-2% נחשב בסדר.3% נחשב מעולה. לא יודע מה נחשב טוב על סרטונים אבל מאמין שבאיזור הזה)
למה הוא כזה גבוהה?
לדעתי:
2 טיזרים + פרסומת תופס יותר מסתם פרסומת
צורה חדשה של פרסום שהעין עדיין לא רגילה
פרסום באיזור בו העין ממוקדת
pattern interupt שקדם לסרטון
העניין ההיפנוטי שכתבתי לעיל
אשמח לשמוע בתגובות למה את\ה לחצת על לינק הפרסומת וכך כולנו נוכל ללמוד יותר
תהנו,תגיבו ותלחצו לייק תודה
הי שי,
סחתיין על היצירתיות ותודה על הפוסט
בועז
השאלות החשובות-
של מי הפרסומות וכמה הרווחת מזה?
שכחת לחלוק איתנו את המידע הכי חשוב… 🙂