הי חברים
הפעם אני רוצה לחזור אתכם לתקופת הצבא שלי, ולהוציא משם כמה תובנות שיווקיות
אז אנחנו חוזרים לתקופת הצבא שלי שנת 92 (20 שנה עברו כבר….) ,חייל צעיר בגולני גדוד 51 , חייל טוב שעושה מה שאומרים לו.(עד שהתחלתי לתפוס תחת…)
מה שהיה קורה בימי שישי כשהיינו חוזרים הביתה מהצפון או בימי ראשון כשהיינו עולים לבסיס,
המפקדים היו עוצרים את האוטובוס להפסקה במקומות מסוימים שבד"כ לא היו מתאימים לי אם בעניין הכשרות ואם בעניין ההיגיינה של המקום. (כל מיני "פונדקים" שלצד תחנות דלק…ומדובר על לפני 20 שנה לפני עידן ה yellow)
אח"כ כשהייתי מ"כ צעיר הבנתי שבד"כ לא המפקדים הם אלה שמחליטים איפה לעצור אלא הנהג הוא זה שמחליט איפה לעצור את האוטובוס.
במקרים מסויימים כשיש יש איזה מפקד חזק שיש לו דעה בעניין אז הוא יכול להשפיע בנושא אבל בברירת המחדל וברוב המקרים הנהג הוא זה שהחליט.
ואיך הנהג מחליט איפה לעצור?
ע"פ המקום שנותן לו יותר עמלה. יש מקומות שנותנים לנהג ארוחה חינם ויש מקומות שגם מתגמלים את הנהג בכסף.
למה?
כי הוא הביא להם 50 חיילים רעבים.
הנהג היה עוצר בד"כ (אלא אם כן היו מתערבים בהחלטה) במקומות שיש שם רק מקום אחד לאכול.
בברירת המחדל הוא לא היה עוצר במקומות כמו קריית שמונה שיש שם מבחר של שווארמות,,פלאפלים, פיצות וכו'
ולמה?
כי אז החיילים היו מתפזרים בין כל השווארמיות,פלאפליות,באגטיות ופיצות והנהג לא היה יכול לבוא למקום מסויים ולזקוף לזכותו טראפיק של 50 חיילים רעבים.
כשהייתי קצין צעיר, הבנתי שיש לי קצת שליטה על העניין ולא פעם יצא לי אפילו להתעמת עם נהגים מכיוון שאני רציתי שנעצור אצל "הדודות" שנותנות אוכל בחינם לחיילים בדרך(אגודה למען החייל וכד')
והנהגים רצו לעצור במקום שנותן להם עמלה.
אז מה היה לנו עד כאן?
נהג = מביא טראפיק ומקבל עמלה
קצין = סמכות שיש לו השפעה בנושא.
בהמשך, היה עוד מקרה שניתן ללמוד ממנו יותר!
הייתי ס"מפ והובלתי 2 אוטובוסים עם החיילים בדרך לתרבות יום א' (ומשם לרמת הגולן…)
עצרנו באיזה מקום מתחת זכרון יעקב, ולשם שינוי הפעם המקום היה מזמין, אסטטי,כשר ,הגייני ואפילו מעוצב בטוב טעם.
החלטתי לקנות משהו, הבאתי לאחד המוכרים שמסתבר שהיה בעל הבית 20 ₪ בשטר והוא החזיר לי 20 ₪ במטבעות.
אמרתי לו "הי הי יש פה טעות"
הוא הסתכל לי בעיניים וסימן לי משהו בסגנון "סע לשלום, הכל בסדר, אל תדבר יותר מידי ליד החיילים…"
ואז הבנתי שגם אני מקבל פה עמלה( או שזה נקרא שוחד… לא יודע,לא עשיתי מזה עניין).
וקלטתי שיש מקומות שלקחו את עניין העמלות צעד אחד קדימה.
רוב המקומות עבדו רק על טראפיק. הנהג הוא זה שמביא את הטראפיק ולכן נותנים לו עמלה.
במקום הזה הבינו שיש פה 2 אלמנטים שצריך לעבוד עליהם:
1. טראפיק = הנהג
2. Authority – סמכות =הקצין
הם הבינו שיש עוד גורם משפיע באוטובוס שתיאורטית ההחלטה העליונה נתונה בידיו אם האוטובוס יעצור פה או במקום אחר.
האם יגיעו אליו עוד 2 אוטובוסים עם 100 חיילים רעבים או שהם יעצרו במקום אחר.
ובמקום הזה החליטו שהם נותנים "עמלות" גם לקצינים.
הם ניסו ליצור חיבור של טראפיק+סמכות.
(אגב, אישית עלי זה לא עבד ,יצא לנו לעצור רק עוד פעם אחת במקום הזה ולא נגשתי לקנות כי לא רציתי להיות בסיטואציה ונראה לי שככלל קצינים בצה"ל לא מונעים מדברים כאלה)
ואיך זה מתקשר לענייננו?(אינטרנט, שיווק וכו')
יש כאלו שמשקיעים בעיקר בטראפיק, להביא הרבה הרבה הרבה גולשים לאתר שלהם .
אבל מה שהם לא משקיעים זה ב authority . באיך הם מצטיירים בעיני אלה שמגיעים לאתר שלהם.
כי אם מגיעים הרבה אנשים לאתר, לצורך הדוגמא 100 אנשים אבל התוכן והמהות שבאתר מצליחים לשכנע רק אחד מהגולשים אז אתה עובד על יחס המרה של 1% .
אבל אם תצליח לגרום לכך שהתוכן והמהות של האתר יגרמו לגולש לצייר במוחו גם את הפרסונה שעומדת מאחורי התוכן הזה,
ואם הפרסונה הזו שזה אתה תצטייר כאוטוריטה בתחומו ,כמישהו שניתן לסמוך עליו, כמישהו שניתן להאמין לדבריו אז ככה הגולשים שלך יראו אותך.
ואפילו אם זה גולש מזדמן שבמקרה הגיע לפוסט אחד שלך, אבל אם בפוסט הזה אתה תצליח לחדור לתוכו, לדבר מתוך המקום העמוק שבך לתוך המקום העמוק שבו , כך תוכל גם לעבור את שומר הסף שלו.
וזה אומר שאתה מעלה את אחוז ההמרה שלך, כלומר יותר אנשים יקשיבו ויאמינו לך כך שפתאום מתוך 100 תצליח לשכנע 10 שזה אומר שאחוז ההמרה שלך עלה ל 10% .
עכשיו בואו ניתן דוגמא של ההשפעה של זה במספרים.
נניח שאתה משלם על טראפיק (גוגל ,פייסבוק וכו') וכל גולש שמגיע לאתר שלך עולה לך 1 שקל ונניח שיש לך מוצר שעולה 100 ₪.
כדי להביא 1000 גולשים אתה תשלם 1000 ₪ ועם יחס המרה של 1% רק 10 יקנו כך שתקבל מזה 1000 שח ואתה ב break even
אבל אם אחוז ההמרה שלך יהיה 10% אז בדוגמא הזו 100 יקנו ואתה תקבל 10,000 ש"ח וכך תכפיל את ההשקעה שלך פי 10 .(מדובר על ההשקעה בטראפיק, כמובן שצריך לחשב גם את עלות המוצר וכו')
כדי להעלות את אחוז ההמרה, חוץ מעניין הכתיבה השיווקית והשכנוע אתם צריכים להעלות את הסמכות שלכם, את הautority שלכם,
את הקצין שבכם ,את הערך שלכם בעיני הגולש.
ואם תעלו את הסמכות שלכם בעיני הגולש אז מה שתגידו ישמע בעיניו אמין וטוב וכך תוכלו להעלות את יחס ההמרה.
אז יש הבנה שמעבר להתמקדות בהבאת הטראפיק(נהג) אנו צריכים להתמקד ביצירת סמכות.
ואיך יוצרים את זה?
לצד האתר שלכם , מה שקוראים היום "אתר תדמית" אתם צריכים לשים גם בלוג שמחובר לאתר (וורדפרס מאפשרת זאת כמו שאני מלמד בקורס)
בבלוג אתם תתנו תכנים בנושא ובשפה של קהל היעד, ואתם תשתדלו באמת לעזור לו ולהעשיר אותו.
במקביל תיצרו רשימת תפוצה,למה? כדי למנף את הטראפיק שמגיע אליכם.
אנשים שהגיעו פעם אחת אל תתנו להם להיעלם, אלא תיצרו אלמנט של repetition כלומר חזרתיות על המסר
ע"י החזרתיות הזו אנשים יכירו אתכם . אתם תתנו ערך טוב אבל גם תחזירו אנשים אל התכנים שלכם ותתנו להם עוד ערך טוב.
מזה יצא, שברגע שתהיה לכם הצעה שיווקית בשבילם או ברגע שהם יחפשו מישהו שנותן את השירות או המוצר אותו אתם מספקים אז הם יפנו אליכם מכיוון שאתכם הם כבר מכירים ואתם הצטיירתם כאוטוריטה בעניים ובדמיון שלהם.
הם לא ילכו ויחפשו באינטרנט מישהו שהם לא מכירים כי יש כבר אתכם שאתכם הם כבר מכירים.
וכדי להגיע לזה צריך לזכור שצריך לייצר ערך אבל גם לזכור שצריך לייצר חזרתיות על הערך והחזרתיות היא בעיקר עם רשימת תפוצה ואפשר גם בפייסבוק אבל זה פחות חזק.
אז יאללה
תבנו אתר, תאספו רשימת תפוצה ותתחילו לתת בראש[ערך כמובן ]
שי, אהבתי את האנלוגיה לתקופת הצבא. בתור אחד שגם היה בגולני.
אף פעם לא הבנתי מדוע בצבא הנהג עצר במקומות הכי לא מובנים – עכשיו אני מבין.
תודה ויישר כח!
תודה שגב ובהצלחה
מאמר מעניין,אחד מהגדולים בשיווק הרשתי מדבר על מושג הסמכותיות, מנתח אותו לעומקו ואיך בעזרתהסמכותיות האמינה, ניתן להגדיל את רשימת התפוצה ואחוזי ההמרה והמכירות. הוא נותן סדרת הרצאות בוידיאו ,כותב פוסטים מעניינים על הנושא.האתר שלו כאן:Greg Habstritt
http://www.trustedauthority.com
תודה לאה
שי…כרגיל פוסט מעולה ומושקע שמעביר את הרעיון ועושה חשק ליישם!!
כבר חיכיתי לפוסט שלך 🙂
ד"ש מניקרגואה,
גליה
תודה גליה ותהני שם הרבה 🙂
מעניין ובהחלט חומר למחשבה.
תודה!
תודה נדיה
שי אהבתי מאוד את הפוסט. אגב, גם אני אוגוסט 92 ומשום מה מתעסק הרבה בזמן הזה בחוויות וזיכרונות מהשירות הצבאי. אולי זה הגיל…:)
ברשותך, שאלה לדיון קבוצתי: בניתי אתר באמצעות ההדרכות המדהימות שלך!! אוסף רשימת תפוצה ע"י פרסום פוסטים בקביעות ומתן ערך.
אבל מחפש רעיונות להגדיל את הרשימה. ניסיתי וובינרים משותפים, אבל לא מוצא כאלה שאוספים גם כן רשימות ויוכלו לתת ערך מוסף לקוראים. הנה האתר: http://www.ischool.org.il אשמח להצעות שבת שלום, אבי
הי אבי
האם אתה רוצה רק להגדיל את רשימת התפוצה או גם שיקנו ממך יעוץ\סדנא?
כי אם זה היעד הסופי אתה צריך לראות מה יחס ההמרה שלך בים נרשמים לתפוצה לקונים בפועל ומזה להסיק כמה שווה לך כל נרשם לרשימת התפוצה.
עם זה אתה יכול ללכת לפרסום ממומן אם בגוגל ע"י מילות מפתח של חיפוש עבודה ואם בפייסבוק שאתה מטרגט את קהל היעד שאתה צריך כגון אם היה דף של "מסיימי אוניברסיטה טריים" או משהו כזה ( אתה מכיר יותר טוב את הקהל שלך…)
במקביל אתה צריך לנתח להבין ולהגדיל את יחס ההמרה בין נרשמים לתפוצה לבין נרשמים לסדנא.
יכול להיות שב"דכ מחזור זמן של חיפוש עבודה הוא חודש ואתה נותן את ההצעה שלך פעם בחצי שנה אז זה כבר לא רלוונטי.
חפש באינטרנט על שיטת 4 days cash machine אולי היא תתאים לעניין שלך…
זה עלך רגל אחת מה שאני רואה מכאן
בהצלחה רבה
שי
היי שי, נהנה מהדרך בה אתה מציג את הדברים, אכן צריך לקדם את האתר, ואני אישית מעדיף לעשות את זה לבד, ולא דרך מתווכים, החלטתי להיות הקצין שמנווט את האוטובוס אתר שלי :-), קידמתי את האתר שלי, עד כמה שאני יכול והנה, בא פורץ קטן היום, ניכנס לי לאוטובוס אתר שלי, והצליח לשנות לי שם כמה דברים, הייתי שמח לפני שאני מתפנה לקידומים אחרים כגון תפוצה, לסגור את הפינה הזו שמשהו מצליח להיכנס לי לאתר ולשנות שם כל מיני דברים. תודה מראש על כל ההדרכות המשכילות, ומהדרך בה אתה מציג את הדברים,
שבוע טוב ומבורך
אליהו
הי
בגדול יש 3 אפשרויות
1. שהשיגו את הסיסמא דרך המייל או תוכנת פריצה – תשנה את הסיסמא לסיסמא חזקה
2. פריצה דרך השרת – לא כ"כ בידים שלך, הוסטגטור שאתה משתמש בד"כ טובים באבטחה
3. פריצה דרך הוורדפרס במקרה והתקנת פלגינים או ערכת עיצוב ממקורות לא אמינים או שיש חור אבטחה בפלגין\ערכת עיצוב.
הפלגינים והערכות שמגיעות מאתר וורדפרס בסדר בד"כ, העניין הו שאם מוצאים ערכה או פלגין איפהשהו ולא יודעים מי האבא\אמא
בהצלחה
שי