הי חברים
אמנם אני מצליח להציג כבר גלריה מרשימה של אתרי תלמידים אבל אני יודע שיש המון תלמידים בקורס שעשו את שלושת הצעדים הראשונים והמשמעותיים, קנו דומיין,קנו חבילת אחסון וגם התקינו וורדפרס אבל אח"כ שיחררו אנחת רווחה והאתר שלהם נשאר רק עם הפוסט של Hello World
בפוסט זה אציג מהם הצעדים שצריך לעשות כדי לתת מסגרת לאתר ראשוני שיתחיל לעבוד.
אח"כ תוסיפו את כל הקוסמטיקה.
כל האמור כאן זה על דעתי בלבד (בהסתמך על כמה שנות נסיון בנושא usability ועוד…) אבל אני מאמין שיש עוד אסכולות.
אנו הולכים לדבר כאן על אתר לעסק קטן שרוצה להביא גולשים במגוון צורות ולדאוג שהגולשים שיגיעו לאתר יהפכו בסוף ללקוחות או יבצעו פעולה כלשהי.
נתחיל עם קצת רקע ואח"כ נעבור לתכלס מעשים.
בפעם הראשונה שהגולש מגיע לאתר שלכם יש לו מס' שניות להחליט אם להשאר בו או לעזוב ואם הוא יעזוב הוא כנראה לא יחזור.
אתם צריכים להבין גם שהשאלה המרכזית שעוברת לגולש בראש היא "מה יש כאן בשבילי?"
אם האתר יהיה עמוס ומבולגן יהיה קשה לגולש לראות אם יש בו משהו בשבילו.
אנו צריכים להקל על הגולש ולכן נלך על קו נקי יחסית.
תנועת עיני הגולש הולכת מלמעלה למטה ומימין לשמאל (מדובר על דוברי עברית. משמאל לימין לדוברי שפות LRT )
בנוסף יש את הסטנדרטים הרווחים באינטרנט והגולשים רגילים לתבנית מסויימת ואם נתיישר לתבנית זו נקל על הגולשים.
בד"כ התפריט הראשי יהיה התפריט העליון והתפריט המשני יהיה בבר הימני.
שונה מכך בלוגים שהתוכן חשוב יותר מהניווט כי כשמגיעים לבלוג אנו רוצים שיקראו קודם את תוכן הדף ואח"כ את הפוסטים הנוספים וכו' לכן בבלוגים בד"כ הבר הצדדי הוא בצד שמאל (כך לדוגמא בערכת Twentyen. ב TwentyEleven יש אפשרות למקם את הבר הצדדי בימין או בשמאל.)
אנו נמקם את הלינקים החשובים בתפריט העליון.(תפריט ראשי)
אבל בלי להגזים.
ראיתי אתרים שפוצצו את התפריט העליון בלינקים וגם בתפריטי משנה (לינקים שנפתחים לעוד תפריט).
כשגולש מגיע לאתר כזה בפעם הראשונה הוא רואה כזו כמות של לינקים וקשה לו לראות מה יש כאן בשבילו ואם אנחנו מקשים עליו ולא מגישים לו את הדברים לפה הוא עלול לעזוב.
לכן נשים רק את הלינקים החשובים בתפריט העליון ואת השאר בבר הצדדי.
כדי לערוך ולסדר את התפריט העליון תיעזרו בשיעור 14 בקורס ,שם אני מסביר איך להעביר את הבלוג מדף הבית ולשים שם דף אחר וגם איך לסדר את הקישורים בתפריט העליון.
אז בואו נעשה סדר באתר שלנו ( אני נותן קו מנחה – שום דבר כאן זה לא תורה מסיני. תרגישו חופשי לשנות לפי ההרגשה שלכם)
איך בונים אתר – תפריט ראשי (עליון)
מהתפריט העליון אנו נקשר לעמודים ולא לפוסטים.
עמודים אלו אמורים להיות סגורים לתגובות.
כדי לסגור עמודים לתגובות ראו סרטון בפוסט זה בציר הזמן (1.49-2.06 )
בית
קישור זה יוביל אל דף הבית שכתובתו היא כתובת האתר. שם לא ישב הבלוג אלא אם כן האתר שלכם מיועד להיות בעיקר בלוג.
זוכרים מה הכי חשוב לגולש? נכון "מה יש כאן בשבילי?" לכן דף הבית צריך להיות נקי וברור ולהסביר לגולש מה יש כאן בשבילו.
דף הבית זה לא המקום להרבות שבחים על עצמכם. דף הבית מיועד להגיד לגולש שכאן הוא מצא את הפתרון שהוא מחפש לבעיה שיש לו.
אודות
כאן אתם מוזמנים לספר על עצמכם או על העסק שלכם אבל גם זה צריך להיות באוריינטציה שיווקית, לגולש ולנושא .
צריך להיות מסר שיווקי בין השורות (יש לי את הידע והנסיון לפתור לך את הבעיה…).
"נשוי באושר עם 2 ילדות מקסימות" יכול להיות נחמד אם זה מועיל לנושא. אבל אם זה לא קשור ולא מקדם כלום אז אל תבזבזו על זה מקום ואת זמן הגולש.
לקוחות מספרים
אתם יכולים לתת לזה גם כל שם אחר אבל זה אחד החלקים החשובים באתר שיתרום רבות ליחס ההמרה של האתר שלכם
"אין הנחתום מעיד על עיסתו" ואם הגולשים יראו סיפורים של אנשים שהיתה להם בעיה דומה והיא נפתרה עם המוצר\שירות שלכם אז זה יתן להם דחיפה לפנות אליכם.
תיק עבודות
אם אתם מייצרים משהו שניתן להציג אז תשימו דף כזה.אתם יכולים לקרוא לזה גלריה או פורטופיליו תלוי במה אתם עוסקים אבל תשימו עבודות שלכם כדי שהגולשים יתרשמו מהסגנון ויפנו אליכם.
ניתן להשתמש בגלריית תמונות של וורדפרס
בלוג
וורדפרס מעיקרה היא בלוג ואנו אונסים אותה להיות אתר ע"י שימוש בדפים.
יש מי שיגיד "אני לא רוצה בלוג, אין לי זמן ואין לי על מה לכתוב"
זה אפשרי אבל אני ממליץ בחום לשלב בלוג כי:
- בבלוג תוכלו לתת ערך לגולשים שלכם ע"י תוכן איכותי בנושא
- גוגל יאהב אתכם בגלל עדכון תדיר של הבלוג וגם נפח האתר שיגדל בעקבות הבלוג
- זוהי הזדמנות להעשיר את האתר שלכם בביטויי מפתח בנישה שלכם וכך להביא אליכם גולשים מגוגל
- בבלוג תוכלו לתת הצעות שיווקיות לאחר תוכן בעל ערך
- הבלוג ימצב אתכם כמומחים בתחום
- ועוד…
כדי לשלב בלוג באתר אך לא בדף הראשי ראו בשיעור 14 בקורס
צור קשר
בדף צור קשר אתם יכולים לשים טופס צור קשר לשליחה במייל ואתם יכולים גם להוסיף אימייל וטלפון.
הנה הדרכה ליצירת דף צור קשר בוורדפרס
איך בונים אתר – בר צידי
בבר הצידי אנו נוסיף וידג'טים (ראו שיעור 12 בקורס).
לא נעמיס סתם רק כדי שיהיה מכיוון שזה מעמיס על העיניים ומאריך את זמן הטעינה, אבל ניתן וידג'טים שישרתו אותנו מבחינה שיווקית או לצורך קידום בגוגל
תפריט משני
אתם יכולים להוסיף תפריט משני עם קישורים לפוסטים חשובים שלא רצינו להעמיס בתפריט הראשי. ראו פוסט על תפריטים בוורדפרס
הרשמה לניוזלטר\ קבל מתנה
אם אתם רוצים לשמור קשר עם הגולשים ולתת להם ערך כדי שבבוא היום יהפכו ללקוחות אתם יכולים להציע להם להצטרף לרשימת תפוצה.
ראו פוסט על טופס הרשמה לרשימת תפוצה בוורדפרס
תיבת אוהדים של פייסבוק
נעדה גם להראות הוכחה חברתית, שגולש מזדמן יראה שיש לכם אוהדים וגם כדי לצבור לייקים מכיוון שיש כפתור לייק על תיבת האוהדים.
ראו פוסט על הטמעת תיבת אוהדים של פייסבוק בוורדפרס
וידג'טים נבחרים
כנסו לוידג'טים שבאים בברירת המחדל עם וורדפרס (שיעור 12) וראו אם יש משהו שמתאים לכם. אם כן אז תוסיפו
ניתוח התוצאות
עכשיו שיש לנו אתר הגיע הזמן להתחיל להזרים תנועה
את התנועה יש לנתח ועל כך בפוסט מדריך וידאו להטמעת גוגל אנליטיקס בוורדפרס
———————————————-
זהו להפעם
מי שהיה תקוע עם אתר באוויר אבל ללא מסגרת אז שיקח את המדריך הזה ויבנה את האתר.
פוסט הבא בע"ה יהיה פוסט אורח של מומחה (אמיתי) לכתיבה שיווקית שיסדר לכם את הראש בנושא של איך לכתוב בתוך הדפים
סלמאת
שי
מחיאות כפיים סוערות!
תודה
אחלה פוסט! לדעתי עמוד הבית ממש לא משמעותי ,ב99.9 אחוז הגולש יגיע לעמוד או פוסט באתר ולא לעמוד הבית ולכן יש לתת חשיבות גדולה יותר לכל עמוד ופוסט מאשר לעמוד הבית
תודה בועז.
אתה צודק בחלק מהמקרים
אם אתר מייצר נפח ומקודם בגוגל אז רוב הכניסות יגיעו לפוסטים דרך ביטויי זנב ארוך
אך אם בעל האתר מקדם בצורה ממומנת או כל צורה אחרת ומפנה אל דף הביית או אם הוא עושה שיווק אופליין כך שרוב החיפושים הם על שם המותג אז רוב הכניסות יהיו מדף הבית
שי שלום,
האם יש דרך לעשות באתר WORDPRESS אתר גם בשפה העברית וגם בשפה האנגלית עם איקון שמאפשר לאנשים לבחור את השפה בה האתר מוצג?
מקווה שזה מעניין גם אנשים אחרים ואשמח לפוסט בנושא.
תודה על כל העשייה (ממתין בסובלנות לקורס השיווק באינטרנט)
בועז
שי תודה על כל ההסברים.
אם אני רוצה להוסיף בדף הבית כמה תיבות עם כמה מילים ותמונה, איך אני עושה את זה?
למשל כמו כאן?
http://hanit-k.com/
האתר שבדוגמא נראה בעיצוב מקצועי
כדי להגיע לקונספט בקלות אתה צריך למצוא תבנית שמאפשרת את זה ויש כאלו באנגלית ואולי בעברית
מקסימום שלמי למישהו שיעברת
הנה דוגמא לאחת מתורגמת אבל צריך לבצע קצת מתיחת פנים